Proton Life
Tarieven en vergoedingen
proton
Vergoed vanuit de zorgverzekering
De psychosomatische sessies vallen onder fysiotherapie.
In 2024 heeft Proton zorgcontracten met ALLE zorgverzekeraars. Dit betekent dat de sessies worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering. De hoeveelheid vergoede behandelingen hangt af van het aantal fysiotherapie behandelingen dat in je pakket is opgenomen. De sessies worden door ons direct gedeclareerd bij je zorgverzekeraar.
Proton heeft deze keuze gemaakt om zorg aan te bieden aanbieden die voor iedereen toegankelijk en betaalbaar blijft.

Proton
Particuliere tarieven
Als je geen aanvullende verzekering hebt voor fysiotherapie, of als de fysiotherapie behandelingen in je zorgpakket op zijn, dan worden de volgende particuliere tarieven gehanteerd:
Omschrijving | Tijdsduur | Particulier tarief (Mocht je aanvullend verzekerd zijn, dan kunnen de sessies worden vergoed door de zorgverzekeraar en gelden deze particuliere tarieven niet). |
Intake (incl. behandeling) | 45 min | 50,- |
Psychosomatische fysiotherapie – Korte sessie | 30 min | 35,- |
Psychosomatische fysiotherapie – Reguliere sessie | 45 min | 50,- |
Psychosomatische fysiotherapie – Lange sessie | 75 Min | 80,- |
Niet nagekomen afspraak (geen afmelding binnen 24 uur) | – | 25,- |
Vergoeding via de werkgever
Psychosomatische klachten kunnen nadelige effecten hebben voor de inzetbaarheid in je werk. Ook je werkgever is gebaat bij een voorspoedig herstel en een toename van jou energie. Daarom zien we een groeiende bereidheid bij werkgevers om de particuliere kosten voor de therapie van de werknemers te vergoeden. Het advies is dan ook om dit altijd even met je werkgever te bespreken.
Proton
Andere veelgestelde vragen
Valt een sessie onder mijn eigen risico?
De psychosomatische fysiotherapie wordt afhankelijk van je zorgpolis aan je vergoedt vanuit de aanvullende verzekering. Het eigen risico is hierop niet van toepassing.
Hoeveel behandelingen fysiotherapie heb ik?
Het aantal behandelingen voor fysiotherapie is meestal te zien in de bijbehorende app van je zorgverzekeraar. Daarnaast kun je dit ook altijd opvragen door contact op te nemen met je zorgverzekering.
Proton
Klachtenregeling
Om de kwaliteit van de zorg te waarborgen, is er een klachtenregeling. Het doel van een klachtenregeling is om open te zijn over de klachten en ongewenste gebeurtenissen, zodat de zorg ervan kan leren.
Ik breng veel van mijn tijd, aandacht en energie in om de kwaliteit van jouw zorg goed te hebben. Mocht je nou toch ergens mee zitten, dan ben je allereerst altijd welkom om het met mij te bespreken. Ik sta open om ernaar te luisteren en samen te zoeken naar de best mogelijke oplossing.
Daarnaast is er de mogelijkheid om gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenregeling. Ik ben hiervoor aangesloten bij Klachtenregeling – Keurmerk Fysiotherapie. Op deze site vindt je verdere informatie en een klachtenformulier waar je gebruik van kan maken.
